måndag 2 maj 2011

Oslo Oslo Oslo...vilket litet äventyr...

Slottsparken.

Det var härligt i Oslo, även fast det var slitsamt att nästan bara lämna CV överallt...men det kändes bra i alla fall...det var många fina butiker, restauranger och caféer som behövde personal. Självklart så kommer jag och min vän Elin få jobb, inget snack om saken, jag tror dock att man kanske i början får räkna med ett deltidsjobb eller ett mindre roligt jobb, även fast det finns en god chans att man trivs från första början.

CV CV CV...så var det. Men vi hann även med att besöka fina platser som slottsparken, Aker brygge som ligger vid hamnen med en massa restauranger. Vi var även utanför Oslo i Lörenskog, där vi bodde hos bekanta en natt. Det var verkligen mysigt men jag blev allergisk av hundarna...så många allergitabletter har jag nog aldrig tagit under ett dygn förut. En annan plats (köpcentrum) vi fick se var Sandvika. Det var ett stort köpcentrum där en massa svenskar jobbar som i resten av Oslo. Det fanns mestadels de vanliga märkena men även en och annan fantastisk inredningsbutik som jag j'adore.

Efter en sån lång dag så spenderade vi resten av kvällen på en restaurang vid stationen, innan bussen gick. Det var "kjempeflott"...speciellt Majorstuen som var ett alldeles underbart område med en del Boutiquer och snygga killar!

I LOVE IT! ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar